Optimizacija za iskalnike se seveda izvaja z enim očitnim namenom – da bi v spletnih iskalnikih zagotovila boljše položaje spletne strani na seznamu rezultatov pri poizvedovanju po relevantnih ključnih frazah. A to je le glavni cilj, pri posameznih ukrepih na poti do tega pa optimizacija lahko prinese še nekatere skrite koristi. Alternative, kot so oglaševanje AdWords, so bistveno bolj enodimenzionalne.
Tehnične koristi
Pomemben del optimizacije za iskalnike predstavlja že optimizacija same spletne strani. To pomeni, da bo treba nekatere elemente verjetno spremeniti oziroma prilagoditi. Na srečo imajo spletni iskalniki radi takšne strani, ki so lepo urejene in pregledne ter koristne tudi za obiskovalce. Posledica optimizacije bo torej učinkovita in elegantna spletna stran. Konkretno recimo lahko omenimo ureditev strukture in vsebine strani v naslove, podnaslove in odstavke, ter ureditev navigacije v povezave do smiselnih vsebin.
En izmed dejavnikov uvrstitve v iskalnikih je tudi hitrost strani. Optimizacija za iskalnike posledično zagotavlja tudi hitrejše nalaganje in manjšo obremenitev strežnika, kar je koristno tako za obiskovalce kot tudi za upravitelja.
Druge koristi
Optimizacija prinaša še nekatere druge koristi, ki jih ima sicer v neki meri tudi oglaševanje AdWords. Vsaka prisotnost spletne strani je koristna – optimizacija običajno vključuje objavo povezav in člankov o spletni strani na drugih spletnih mestih, kar pomeni širjenje prisotnosti in uveljavljanje znamke med potencialnimi strankami. Če je optimizacija pravilno izvedena, je ta učinek v tem primeru veliko večji, kot bi ga lahko zagotovilo oglaševanje AdWords, ki lahko ponudi prisotnost povezave le tam, kjer se servirajo Google oglasi.